Vi hälsar Oscar Örtendahl välkommen till CAG

Livet på CAG, 2022-06-28

Vad fick dig att välja CAG Ateles?

Jag läste Technology Management i Lund där jag träffade min fru. Hon är från Oslo så det har varit mitt hem de senaste 12 åren. Jag har arbetat som projektledare, e-commerce manager och rådgivare på olika IT-nära bolag. När jag blev uppringd av en rekryterare så hade jag hört talas om CAG Ateles som är välkända i Norge. Jag blev väldigt intresserad och kände att rollen som Client Success Manager (CSM) passar mig som handen i handsken.  Rollen är spännande för jag får växa och utvecklas med kunden och vara deras guidande partner. Att dessutom få ha helikopterperspektiv över hela värdekedjan och fokusera på slutkonsumenten, samtidigt som jag får ha viss detaljkontroll, är verkligen intressant. Jag får ta in hela ekosystemet och förstå hur små förändringar kan påverka säljaren på golvet till dig som slutkonsument.

CAG Ateles har alltid haft ett gott rykte i branschen. Det är bolaget i fronten vad gäller e-handel och här vill jag jobba. Det är ett familjärt företag där jag får både det lilla och det stora i CAG. Vi har fin sammanhållning, det är personligt vilket passar mig perfekt. Jag har gått från att vara hos stora bolag till CAG Ateles som är mer personnära. Nu har jag hunnit arbeta i några veckor och ser en kultur där vi verkligen delar med oss av kunskap till varandra. Det är för mig något viktigt då kunskap och kompetens är ett företags kanske viktigaste tillgång.

“på CAG Ateles får jag vara rådgivare åt våra kunder och värna att de får utvecklas över tid”
Oscar Örtendahl, CSM

Du har erfarenhet av e-handel både i Sverige och Norge, vilka styrkor ser du av att ha dessa gränsöverskridande erfarenheter i din roll som Client Success Manager?

Det finns kulturskillnader som är svåra att sätta ord på. I Sverige söker vi konsensus och i Norge föredrar vi diplomati. I min roll handlar det om att både veta vad kunden vill ha och vad som gagnar slutkonsumenten. Det är den lösningen som vi ska utveckla och här kan jag lyfta fram vad som passar bäst för Norge och översätta det till våra utvecklare i Sverige. För kulturskillnaden får inte påverka slutlösningen och att vi bygger eller fokuserar på fel saker. Ta exemplet med betallösningar, där vi har olika betalningslösningar som Sverige kontra Norge föredrar.

Det behöver sedan inte vara de stora skillnaderna som påverkar utan kanske en sådan enkel sak som att du måste kunna leverera hem till kunderna och just hemadressen kan vara både till din stuga nära sjön eller till hytten på fjället.

Slutligen – på CAG Ateles får jag vara rådgivare åt våra kunder och värna att de får utvecklas över tid. Vi vill vara en långsiktig partner som tänker långsiktig relation och att vi kan utvecklas med kunden och ge dem de bästa tekniska lösningarna.

Bolag: CAG Ateles AB

Grundat: 2001, del av CAG sedan 2021

Branscher: Vi verkar i alla branscher inom B2B och B2C

Specialistområden: E-handel och digitalisering

Passion för utveckling: Genom digital transformation skapar vi framtidens e-handelslösningar.

Adress: Teknikringen 6, 583 30 Linköping
Kungsgatan 37, 111 56 Stockholm
Fabriksgatan 11, 503 38 Borås
Thunes vei 2, 0274 Oslo

www.ateles.se

Kontakta oss om du vill veta mer

Annika Rogneby

Sälj- och Marknadschef

CAG Group

Sverre Øier

Country Manager Norway

CAG Ateles

+47 (0)4 161 14 15