C.A.G Utbildning säkrar kundupplevelsen

Det spelar ingen roll hur bra ditt IT-system är om du misslyckas med att kommunicera hur det ska användas och varför det behövs. Det är kundens upplevelse som i slutändan dikterar vilken kvalitetsnivå du uppnått.

C.A.G Utbildning säkrar kundupplevelsen

4032 2189 C.A.G
IT-system – mer än bara mjukvara

Leveransen av ett modernt högkvalitativt IT-system består inte endast av mjukvara. Den bör även innehålla utbildning, användarmanual och support. En självklarhet vid utveckling av IT-system för den öppna marknaden. Men IT-system som riktar sig till interna kunder inom organisationen saknar inte allt för sällan en uttänkt strategi för detta.

Strategi för effektiv lansering i större organisationer

I större organisationer där IT-systemet skall användas under en längre tid behövs en tydlig strategi. Utbildning är en nyckelfaktor för en lyckad lansering där effektmålen uppnås snabbt medan support-kostnaderna minimeras. Större organisationer med stora användargrupper kan dra nytta av e-learning, medan vanlig klassrumsutbildning lämpar sig bättre vid mindre användargrupper.

C.A.G Utbildning säkrar kundupplevelsen

I vår strävan att utbilda IT-Sverige inom krav, test och agilt ledarskap har vi utvecklat en pedagogisk förmåga som vi även använder för att stödja våra kunder. I dagarna lanserar en av våra kunder en e-learningutbildning för sin verksamhet i samband med releasen av ett nytt IT-stöd, och vi har varit med och stöttat på resan från idé via disposition, manus, inspelning, redigering, publicering till lansering.

Nyfiken?

Vill du veta mer? Kontakta i så fall Johan Meivert på C.A.G Utbildning.

Kontaktperson

Johan Meivert

+46 70 532 71 90

johan.meivert@cag.se

X
X