Adam har sin bakgrund i det svenska skolväsendet som legitimerad lärare, är en flitigt anlitad föreläsare, thoughtleader på bolaget Insert Coin och författare till boken “Det spelifierade klassrummet” med ytterligare en bok på gång.
Gamification är en trend som gör allt starkare avtryck i vardagen. Du kanske redan stött på fenomenet på ditt företag, i klassrummet, eller i din favoritapp?
Gamification innebär att du användander spelelement på ställen som traditionellt inte hör samman med spelande – exempelvis inom utbildning, appar, reklam, och handel – i syfte att höja resultaten och stärka motivationen hos de ”spelande”.
Är du intresserad och vill förkovra dig i ämnet rekommenderar vi Adams bok ”Det spelifierade klassrummet”, som du hittar i alla välsorterade bokhandlar eller online.
Om du vill komma i kontakt med Adam, så når du honom lättast via mail på adam@insertcoin.se, eller via insertcoins hemsida www.insertcoin.se.
Under intervjun refererar Adam till följande två böcker:
- Lusten att förstå : om lärande på människans villkor, Peter Gärdenfors.
- Berättande och förnuft : historieteoretiska texter, Jörn Rusen