Konsultbloggen
2022-01-27

Vi hälsar Rebecka Edqvist välkommen till C.A.G

Varför C.A.G Contactor?

Det var David Caro, konsultchefen på C.A.G Contactor som initialt hörde av sig till mig. För mig personligen så var det en väldigt bra tajming då jag hade börjat kika efter nya möjligheter och var redo att gå vidare. Jag har tidigare varit konsult och nu var det dags att göra något nytt. Så jag gick från att vara anställd och tillbaka till konsultrollen. Jag saknade konsultlivet där det är lätt att byta uppdrag, träffa nya verksamheter och människor – det längtade jag tillbaka till. Dessutom så kändes C.A.G Contactor så rätt. De kunde erbjuda det lilla, familjära – där konsulten står i fokus.

Jag har tidigare träffat C.A.G Contactors konsulter ute i uppdrag och de har alltid varit mest nöjda bland de övriga konsulterna. Så för mig var det en viktig pusselbit när David kontaktade mig. Dessutom hade jag ett mycket bra möte med honom och med de två andra konsulterna vid nästa intervju.

 

Ingen utveckling utan test och ingen test utan utveckling
Rebecka Edqvist, testspecialist C.A.G Contactor

Vilken är din specialistkompetens?

Jag har arbetat med test sedan 2008 och mitt fokus har alltid legat på teknisk test och till viss del testautomatisering. Jag gillar att gräva ner mig i whitebox-testning och hitta risker samt sårbarheter som rör både verksamhets- och den tekniska sidan. Jag vill kombinera teknisk test med testautomatisering så att kunden får det bästa från bägge världar.

Det har hänt en del inom systemutveckling sedan jag började arbeta med teknisk test och testautomatisering. Jag har breddat mitt kunnande och förståelse. Det som har ändrats inom systemutveckling är att Continuous delivery och Kanban har blivit standard så vi behöver testa på ett helt annat sätt än innan och göra avvägningar inför kommande releaser. Jag gillar dock när det rör på sig så det passar mig. Själva testar-hantverket är dock detsamma i grunden bortsett från nya verktyg, och nu är jag involverad i hela utvecklingen på ett annat sätt. Jag är mer riskmedveten och vill att vi hanterar de stora riskerna först i varje release så att verksamheten fortfarande kan bedrivas hos våra kunder.

Vad betyder C.A.G-mottot ”Passion för utveckling” för dig?

Ingen utveckling utan test och ingen test utan utveckling – dessa två hänger verkligen ihop. Om jag inte känner starkt för utveckling, då kan jag inte arbeta med test och vice versa. Sedan ska allt vårt utvecklingsarbete verkligen komma till nytta för våra slutanvändare.

Bolag: C.A.G Contactor

Grundat: 1987, del av C.A.G sedan 2005

Branscher: Alla branscher

Specialistområden: Specialister inom Java, Frontend, test och testautomatisering

Passion för utveckling: Det är ett privilegium att få arbeta på C.A.G med alla kompetenta och välutbildade konsulter som brinner för att skapa värde för våra kunder. Att utvecklas tillsammans driver oss framåt.

Adress: Tegnérlunden 3, 111 61 Stockholm

Kontakta oss om du vill veta mer

Annika Rogneby

Sälj- och Marknadschef

C.A.G Group

+46 (0)8 785 22 00

YG1taGpgLXFuZm1kYXg/YmBmLXJk

David Caro

Konsultchef Test

C.A.G Contactor

+46 (0)70 934 33 40

Y2B1aGMtYmBxbj9iYGYtcmQ=